Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

30 Oktober 2015 | Australië, Magnetic Island

In Cairns had ik voor donderdag een stoel gereserveerd voor in de bus van Cairns naar Mislsion Beach, iets ten zuiden van Cairns ligt dat. Ik kwam ‘s ochtends om half 10 aan in Mission beach, hier verbleef ik 1 nacht omdat ik van vrijdag tot maandag al een hostel had geboekt op Magnetic Island. Dit ligt voor de kust van Townsville (4 uur ten zuiden van mission beach). In Mission Beach had een chil hostel waar ik had afgesproken met een Duitse jongen; Vincent, die ik had ontmoet tijdens de Great Barier Reef trip, hij ging namelijk ook dezelfde tijd naar het zuiden. In mission beach was niet veel te doen, maar het heeft een heel mooi strand, dus de dag dat ik er was, lagen we lekker aan het strand. Dit was voor mij de eerste keer strand sinds ik in Australië ben. De volgende ochtend pakte ik de bus naar Townsville en daarna de ferry naar Magnetic Island. Het hostel dat ik had geboekt lag aan het strand met prachtig uitzicht over de zee. Ook hier trefte ik Vincent uit Duitsland. Magnetic Island is prachtig. Het eiland is heuvelachtig en het heeft veel bomen, rotsen en ongeveer 12 mooie baaien met een strand. De eerste dagen had ik de meeste baaien gezien door veel te lopen, de bus te pakken en te liften. Ook had ik de Fort walk gedaan, dit pad gaat naar de 2 commandoposten die in gebruik waren tijdens de 2de wereld oorlog. Hier hebt je een prachtig uitzicht over het eiland. Tijdens de wandeling spotte ik veel koala's, wat erg leuk is. Het zijn de meest luie dieren die ik ooit heb gezien, ze slapen ongeveer de hele dag. Tijdens de fort walk ontmoette ik 3 Engelse, die mij mee vroegen om mee te rijden naar West Point om de sunset de bekijken. Die avond was er een erg mooie zonsondergang, daarna reden we in het donker terug naar het hostel. Bij het hostel was er zaterdag een festival. Dit was voor de mensen in het hostel ideaal omdat het gratis is voor de mensen die dan in het hostel verblijven. Hier kwam ik voor de 2e keer Eva uit Duitsland tegen die ik in Cairns in mijn eerste hostel had ontmoet. Zij vroeg of ik maandag mee wilde gaan zeilen met iemand die voor anker lag in Horseshoe bay, 1 van de vele baaien van Magnetic Island. Natuurlijk zei ik ja hierop, dus maandag ochtend nadat ik had uitgecheckt bij mijn hostel, ging ik naar zeilboot. Die middag was er weinig wind en Coco van wie het schip is zei dat ik langer op de boot kan blijven en dat we kunnen zeilen naar waar we heen willen gaan. Dit was natuurlijk top nieuws, die middag haalde ik mijn backpack op, die ik nog bij mijn hostel had liggen. Toen ik terug kwam bij de boot kwamen er 2 andere die ook op de boot gingen verblijven, dit zijn 2 vrienden; Bob en Ilse uit Nederland. We waren dus met z'n 5en op de boot inclusief kapitein Coco. Hij is van origine frans en woont sinds 2 jaar op zijn boot en voor de gezelligheid neemt hij backackers mee op zijn boot. Het is gratis voor ons, alleen hoeven we ook eten en alcohol voor hem te kopen. De tweede dag verbleven we nog in Horseshoe Bay, hier hadden we een bbq ‘s avonds met veel mensen die ook in de baai lagen met hun boot. De volgende dag gingen we naar Townsville zeilen om veel boodschappen te doen om vervolgens rond Magnetic Island te gaan zeilen. We deden boodschappen in Townsville omdat de supermarkten op magnetic veel duurder zijn. De volgende dag was de 1e stop; Arcadia,, hier kwamen we einde van de middag aan. Ik had toen lekkere bloemkoolrisotto gemaakt. Dit aten we tijdens een mooie zonsondergang op. Koken voor 5 mensen een leuke uitdaging met enkel 2 pannen en continue de deining van de boot door de golven, maar het resultaat is er niet minder om. Elke dag hebben we lekker eten. De volgende ochtend zeilden we door naar Horseshoe bay. We verbleven 2 dagen in horsehoe bay. Zondag was er een leuke markt en 's avonds gingen we bbqen op het strand. Maandag liepen we de fort walk met zn 5en en daarna deden bob en ik boodschappen. De volgende dag zeilden we naar Westpoint. We kwamen einde van de middag aan. Mooi optijd gelukkig om een prachtige zonsondergang te zien. Na 1.5 week was dit de laatste avond Magnetic Island, ik heb ondervonden dat het eiland toch echt magnetisch is, het is lastig om het te verlaten. De volgende dag zeilden we terug naar Townsville om Ilse uit NL af te zetten, ze reist namelijk richting Cairns. Ons plan is om naar de Whitsundays te zeilen. Gisteren hebben we onze kleren gewassen, boot helemaal schoongemaakt en veel boodschappen gedaan, zodat we genoeg eten en drinken hebben om naar de Whitsundays te zeilen. Op het moment zeilen we met z'n 4en naar het zuiden en hebben we nog zo'n 360 km te gaan! We zullen zien hoe snel de reis gaat. 1 ding staat vast we hebben gelukkig geen haast, want het is zo gaaf om op de manier naar het zuiden af te reizen!

  • 30 Oktober 2015 - 21:02

    Thea:

    Hey lieve Cas, wat heerlijk om je verhaal te lezen. We krijgen natuurlijk veel mee met onze app en af en toe op skype. Wat heerlijk om zo iemand te mogen ontmoeten met een prachtig zeilboot en zo te mogen reizen!
    Met leuke mensen om je heen. Wat geniet je en je zo enthousiast te horen daar geniet ik zo van. Veel liefs Thea

  • 01 November 2015 - 09:45

    Patrick:

    Hai Cas, echt super om jou avontuur te lezen! Helemaal te gek dat je op deze manier nu rondreist, om jarloers op te zijn! Fantastisch! Geniet! Gr pat

  • 02 November 2015 - 21:41

    Anita:

    Wat gaaf!

  • 10 November 2015 - 11:54

    Wesley:

    Cool!

  • 18 November 2015 - 14:28

    Draha:

    Lieve Casper,eindelijk heb ik een goede adres,vandaag van je moeder gekregen.Dus nu ga ik meegenieten van je reis,ik vind het fantastisch,waarmee jij bezig bent.En wat zie je er fantastisch uit!
    Dus vanaf vandaag volg ik je en ik wens je alleen maar prachtige tijd denk veel aan je,kusje Draha

  • 27 November 2015 - 23:46

    Anneke:

    Hey Casper,
    Leuk je verhalen en wat n mooie foto s.
    Wij kijken al weer uit naar je volgende reisverslag !
    Lieve Casper het gaat je goed.
    Groetjes Gerard Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 9399

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 15 Maart 2015

Australië

Landen bezocht: