Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

14 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Ik kwam ’s avonds om een half 10 aan het bij hostel. Vanaf het vliegveld had ik een bus gepakt die precies voor mijn hostel stopte, dus dat was perfect. Ik had tijdens tijdens en na de vlucht wel wat last van mijn oren gekregen, maar gelukkig ging de volgende dag beter en voelde ik geen druk meer op mijn oren. De volgende ochtend was het mooi weer, een beetje koeler dan in Alice Springs, maar veel vochtiger natuurlijk. Een perfecte dag om lekker naar de Lagoon te gaan, dit ondiepe zwembad is prachtig gelegen langs de kust. Ik stapte mijn hostel uit en tot mijn verbazing lag mijn hostel praktisch aan de oceaan en aan de lagoon. Dit had ik de avond ervoor en tijdens het boeken van het hostel gemist. Het is ideaal dat er een mooie lagoon in Cairns is want er zijn helaas geen mooi stranden en daardoor zwemt niemand in de zee.

De dagen erna waren erg relaxt. Dit was voor mij erg wennen want in Sydney en Alice Springs had ik elke dag wel iets op het programma. De eerste week in Cairns ging vooral op aan Informatie verzamelen over de trips die je kan doen langs de oostkust en in de omgeving van Cairns. Langs de hele oostkust heb je ontelbare tours die je kunt boeken, dus het was zinnig om goed uit te zoeken welke tours ik wel en niet wil gaan doen. Bij één van de vele reisbureau’s wilde ik een pakket met meerdere tours boeken omdat dit relatief goedkoper is. Na lang uitzoeken heb ik 4 tours geboekt waaronder: Magnetic Island, Fraser, Whitsundays en Everglades. Daarnaast had ik ook een buspas bij het pakket gekocht, met deze buspas kan je van Cairns naar Sydney reizen en bij elke stad uit- of instappen. Naast het uitzoeken en boeken van de tours ging ik af en toe volleyballen met mensen uit mijn hostel. Dit was erg leuk en het was fijn om toch het idee te hebben dat je toch nog wat aan sport doet. In dezelfde week had ik een trip naar Karandu, dit is een dorp in het regenwoud. Het is van oudsher een hippiedorp en dat was nog goed te zien. Er waren veel gezellige markjes met houten huisjes als marktkraampjes, vroeger vooral bedoelt voor locals om spullen met elkaar te ruilen, maar tegenwoordig vooral gericht op het tourisme. In Karandu is er ook een prachtige, hoge waterval gelegen, dit is de Barron Fall. Er stroomde helaas niet erg veel water vanaf, in het regenseizoen zal het nóg indrukwekkender zijn. Het was een stuk lopen naar de waterval, maar dit was niet erg want je had veel mooie wandelroutes door het dichtbeboste regenwoud.

De tweede week veranderde ik van hostel. het hostel waar ik zat was fijn, maar doordat het zo in het centrum lag, was er geen gezamenlijke buitenplaats, wat meestal toch wel fijn is. Ik vond op internet een prima hostel met ook een tuin etc, dus die boekte ik. Het weer was de eerste week niet erg goed in Cairns, het regende redelijk veel. Hierdoor had ik mijn trip naar de Great Barrier reef niet niet geboekt. Inmiddels was het weersverwachting wat beter dus durfde ik mijn trip te boeken voor maandag erop, 12 oktober. In het hostel had ik een aardige meid uit zeeland ontmoet, met haar trok ik wat dagen mee op. In Cairns hadden we een aantal mooie wandelroutes gelopen door; het regenwoud, botanische tuin en de bergen met mooi uitzicht over Cairns. De Great Barrier Reef Trip van afgelopen maandag was heel erg mooi. Om half 9 vertrok de boot vanaf de haven van Cairns naar het rif. Ik had me ingeschreven voor een introductie les duiken. We kregen op de boot uitleg over de do’s and don’ts tijdens het duiken en snorkelen. Om een uur of 10/half 11 kwamen we aan bij de eerste koraal rif, hier konden we 2 uur lang snorkelen. Het water was ongelooflijk blauw en een heerlijke temperatuur van 26 graden. In het water was het prachtig, zowel het koraal als alle kleine en grote gekleurde vissen waren fantastisch mooi. Om 12 uur was een heerlijke lunch met vis en salades. Daarna voeren we naar de 2de en laatste duik/snorkel spot. Dit was een veel groter koraal rif, dat eigenlijk nog mooier was dan de eerste. Ik zag ongelooflijk veel vissen waar ik de naam niet van weet, de enige die ik onthouden heb is een grote blauwe vis (Giant Wrasse) en Nemo:). Hier had ik een korte introductie duik. Als ik langer wilde duiken, kostte het 65 dollar en dat vond ik toch te veel geld, omdat het koraal vlak onder het wateroppervlakte ligt, waardoor je met snorkelen eigenlijk alles al ziet. tijdens de trip ontmoette ik een Duitse jongen met een onderwatercamera, hij beloofde om wat foto’s te sturen dus hopelijk krijg ik die nog.

Gisteren had ik samen met de Nederlandse meid een auto gehuurd om naar de Daintree Rainforest te rijden. Om half 9 reden we hier weg en om 11 uur hadden we een boottrip geboekt om krokodillen te spotten. De man achter de balie zei dat je in deze periode van het jaar 50% kans hebt om krokodillen te spotten omdat de beste tijd juni/juli is. Wij hadden denk ik erg geluk want we hadden tijdens de trip 5 krokodillen gespot! hierna reden we direct naar Cape Tribulation (in het noorden van de Dainteee rainforest). Vanaf hier pakte we een offroad weg tot aan de eerste rivier waar we niet doorheen konden rijden, we hadden namelijk een kleine Hyundai I20. Hier hadden we de auto geparkeerd en door de bush langs de rivier gelopen. Dit was erg mooi en totaal niet toeristisch.
De weg terug hadden we langs mooie plekken langs de kust gestopt. Rond 6 uur waren we in Port Douglas. Hier waren we net op tijd voor een mooie zonsondergang. Dit was een Mooie afsluiter van een erg leuke dag in het regenwoud. Daarna reden we terug naar Cairns want dat was nog ruim een uur rijden.

Ik vertrek morgen naar Sunset beach en daarna ga ik voor een paar dagen naar Magnetic Island voor de kust van Townsville. Hier zie je de koala’s in het wild:), ik heb er zin in!

  • 15 Oktober 2015 - 00:12

    Thea Slot:

    lieverd weer een leuk verslag!Succes op je nieuwe locatie.Wat een leuk vooruitzicht de trips die je geboekt hebt! Liefs Thea

  • 15 Oktober 2015 - 00:12

    Thea Slot:

    lieverd weer een leuk verslag!Succes op je nieuwe locatie.Wat een leuk vooruitzicht de trips die je geboekt hebt! Liefs Thea

  • 15 Oktober 2015 - 00:12

    Thea Slot:

    lieverd weer een leuk verslag!Succes op je nieuwe locatie.Wat een leuk vooruitzicht de trips die je geboekt hebt! Liefs Thea

  • 15 Oktober 2015 - 00:12

    Thea Slot:

    lieverd weer een leuk verslag!Succes op je nieuwe locatie.Wat een leuk vooruitzicht de trips die je geboekt hebt! Liefs Thea

  • 15 Oktober 2015 - 15:15

    Olaf:

    He Cap! Leuke verhalen weer man. Potverdikkie wat ben je toch lekker bezig :D! Haha. Keep going strong! "Doe de groetjes" aan het Nederlandse meisje, er is niks Nederlandser dan de groetjes doen, haha.
    Bye bye

  • 16 Oktober 2015 - 09:45

    Anita De Zwart:

    Weer zo een prachtig verslag! Mis wel de foto'svan de 'meiden', maar die komen natuurlijk nog!
    Is het mogelijk dat - zodra je een verslag geschreven hebt- wij automatisch een mailtje krijgen?
    Mooie reis verder! Veel liefs <3 uit Waverveen

  • 16 Oktober 2015 - 09:48

    Anita:

    Oeps, ik zie net dat ik me kan aanmelden op de mailinglist. Gedaan!

  • 17 Oktober 2015 - 10:52

    Joke Janssen:

    leuk de verslagen te lezen,
    geniet er maar van,groetjes joke.

  • 22 Oktober 2015 - 21:41

    Han En Daan:

    Lieve Casper,
    Wat een prachtige verhalen. We zien je genieten:)
    Heel veel liefs xxxx Han en Daab

Tags: Cairns

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 9396

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 15 Maart 2015

Australië

Landen bezocht: