Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

15 September 2015 | Australië, Sydney

Na 10 uur vliegen kwam ik ‘s ochtends aan in Sydney. Vince (waar ik de eerste 2 weken mag verblijven) was zo aardig om mij op te halen van het vliegveld. Na het wachten op mijn backpack zag ik hem al lachend staan met een bord in zijn handen met mijn naam erop. We reden naar het huis van Vince en Kim in Greenacre, een buitenwijk van Sydney, waar ik een hartelijk welkom kreeg. Het voelde al snel erg vertrouwd.

De eerste 2 dagen gingen op aan het regelen van; Tax phone number, simkaart, bankrekening en medicaire pas. Die zaterdag ging ik voor het eerst naar Sydney Harbour. Het reizen vanaf hun huis naar het centrum gaat goed met het openbaar vervoer. Eerst de bus naar het treinstation Strathfield en dan de trein naar Circular Quay. Dit is de halte waar je direct uitstapt bij alle ferry’s en met prachtig uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. Die middag heb ik rondgelopen in het oudere gedeelte van Sydney Harbour, wat ze “The Rocks” noemen. Hier was een beetje toeristische, maar een erg leuke markt, waar ik heerlijke bonbons heb gekocht voor Vince en Kim. Daar dichtbij was Observatory Hill, een mooi park met een prachtig uitzicht, dat bekent staat voor de vele bruiloften.

Op zondag 7 september is het vaderdag in Australie. Die dag kwam veel familie naar huis van Kim en Vince om gezellig samen te lunchen. Het was leuk om te zien hoe ze dat hier doen. Iedereen nam zelf gemaakt eten mee van hun huis, waardoor er meer dan genoeg eten was. De hele middag zaten we aan een grote tafel gezellig te praten. Rond 6 uur ging iedereen richting huis. Door al het eten van die middag was het normaal om het avondeten overslaan. Joanna Smith, de zus van Vince waar ik vanuit Nederland mail- en skypecontact mee had, bleef bij Vince en Kim slapen.
De volgende dag gingen we met z’n 3en naar Manly Beach, dit is een half uur varen vanaf de Circular Quay. Hier hebben we een prachtige wandeltocht gemaakt langs de kust, met een lunche-stop op North head met een mooi uitzicht over het water richting Sydney.Terwijl wij een lekker zelfgemaakt broodje aten, zagen wij een man vanaf zijn hand een zwarte kraai biscuits te voeren. Dit was erg grappig om te zien, want nog geen minuut later zagen we de kraai met een bijne vol pak met biscuits ervandoor gaan. Hij zal waarschijnlijk niet de eerste zijn die dat overkomt op die plek.

Dinsdag gingen wij naar Royal National park, een prachitg park onder Sydney, gelegen aan de kust. Bij de eerste stop zagen wij witte kaketoes, dit is een typisch australische vogel. Hierna reden wij langs de kust en stopten wij bij Wattamolla falls. Deze waterval is prachtig gelegen in een baai. Het water stroomt na de waterval langs het strand de oceaan in. De volgende stop was Garry Beach, een prachtig strand. Hierna was het alweer lunchetijd, na een lekkere hamburger gegeten te hebben bij een cafeteria langs de weg, kwamen we bij de skybridge. Dit is een hele lange brug boven de oceaan en vormt langs de rotsformaties, een echt spektakel dus!

Woensdag ging ik met het ov naar de Sydney. Ik stapte 1 halte na de Harbour Bridge uit om vervolgens over de brug terug te lopen. Vanaf de brug heb je een mooi uitzicht over de stad omdat de brug van zichzelf al erg hoog is. Je kunt in 1 van de pilaren van de brug omhoog lopen, wat erg leuk is om te doen. Eerst lees je informatie en zie je een film over de geschiedenis van de brug. Daarna loop je de trap omhoog en word je beloond met een prachtig uitzicht over de stad. Hierna ben ik naar het maritieme museum geweest in Darling Harbour. Voor het museum lagen 3 boten, waar je op kon. Een schip van het leger de “Vampire 11”, een onderzeeboot en “The Bounty” van James Cook. Daarnaast was het ook erg interessant om te lezen over de VOC en over de “Duyfken”, het eerste Nederlandse schip dat Australie ontdekte.

Op donderdag ben ik naar de Zoo in Sydney geweest. Hier kon ik alvast kennis maken met alle gevaarlijke dieren, want zoals ze zeggen over Australie: “everything wants to kill you”. Ook heb kennis gemaakt met de lievere dieren zoals, meercats, Kangeroo's en de tree Kangeroo's. De dag daarna ben ik met Vince van Coogee naar Bondi Beach gelopen langs het strand. Dit was opnieuw een mooie wandelroute en het was leuk om het populaire Bondi Beach te ervaren.

Dit weekend ben ik naar de zus (Thea en haar man Chris) van Vince geweest. Zij wonen in de Blue Mountains en hier kon ik van zaterdag tot maandag blijven. Gelukkig was het nu ook mooi weer, zodat het uitzicht over de Blue Mountains prachtig was.

Gisteren ben ik met het OV de laatste keer voor nu naar Sydney Harbour gegaan om door de Botanische tuin, langs het water naar het Opera House te lopen. Bij het Opera House aangekomen had ik geinformeerd naar de tours. Voor de eerste keer kreeg ik helaas geen studenten korting, maar ik had toch besloten om een tour te doen. Een goede keus want de tour was erg interessant en prachtig om de concerthal van binnen te zien.

Vandaag was laatste dag (voor nu) in Sydney. Vanmiddag was ik samen met Vince naar het olympisch park gereden wat hier niet ver vandaan is. Heel toevallig was vandaag precies 15 jaar geleden de start van de olympische spleen in Sydney. Wij kwamen net voor 11 aan en om 11 uur werd de vlam opnieuw ontstoken. Daarna zijn we langs alle stadions en de “wall of fame” gereden en natuurlijk even het olympisch hockeyveld bezocht.

De afgelopen 2 weken waren erg leuk, Het was erg fijn om bij Vince en Kim te verblijven en zoals je hebt gelezen deed ik elke dag erg leuke trips in en rond Sydney. Daarnaast kun je zien op de foto’s dat ik ontzettend geluk had met het weer, want een week voor dat ik aankwam waren er veel overstromingen door de hevige regenval. Sydney is een erg leuke stad, ik vind het niet erg dat ik mijn backpackavontuur over 6 maanden hier in Sydney moet afsluiten.

Morgen vlieg ik naar Alice Springs. Voor de eerste 3 dagen heb ik een leuke tour door de bush geboekt, ik ben benieuwd!

  • 15 September 2015 - 23:35

    Anneke Van Scheppingen:

    Hey Casper,
    Mooie foto s ! Fijn dat je zo warm ontvangen bent door de Familie,
    Voor zo n goeie vlucht naar alice springs.
    Lieve groet GERARD en Anneke

  • 17 September 2015 - 10:32

    Milou Nieuwenhuizen:

    Super leuk om te lezen Cas! Ben jaloers hoor. Have funnie en wordt niet opgegeten door alles wat je probeert te killen. :)

  • 17 September 2015 - 14:21

    Peter:

    Hè Cas,
    Mooi verslag en zo te lezen gaat het je goed. Top!
    Mocht je nog richting Perth gaan, dan heb ik nog een heel gezellig adres voor je.
    De familie Bakker in Warnbro. Zie uit naar nieuwe verhalen.

  • 17 September 2015 - 17:59

    Anke Geelhoed ( Juffr. Anke ):

    Hoi Casper
    Heb vandaag gezellig met je moeder geluncht . We hadden het natuurlijk over jou

  • 17 September 2015 - 19:28

    Anke Geelhoed:

    Mijn berichtje kwam niet helemaal door.
    Ik ga je volgen Casper . Hele goede reis en veel plezier.

  • 17 September 2015 - 22:01

    Brigit:

    Hoi Casper, gaaf, al je verhalen en wat heb je al veel gezien!!
    Geniet van Alice Springs en leuk dat je een blok bijhoudt.
    Veel plezier en veel liefs.

  • 18 September 2015 - 19:12

    Olaf En Thea:

    Hey Lieve Cas, wat leuk je verhaal over Sydney wij genieten zo met jou mee!
    Wat heb je al veel gedaan! Nu in Alice Springs ook een bijzonder tour die je aan het maken bent.
    Veel plezier en we hopen nog vele verhalen op je blog te lezen! liefs van ons twee XX

  • 19 September 2015 - 13:07

    Mirjam :

    Hoi Cas, leuk verslag en mooie foto's, zo genieten wij ook van jouw avontuur!
    Veel plezier, en kijken nu al uit naar je verslag, van je 3 daagse tour, in Alice Springs.
    ( zag er leuk uit op de site, wandelen, kamperen,
    zon-op en ondergang, safaritent etc etc )
    Geniet lekker, liefs x

  • 02 Oktober 2015 - 18:14

    Annemarie Peek:

    Hoi Casper, ik ben aan een soort in haal slag begonnen met het lezen van je verslagen.
    Geweldig Casper, wat mooi allemaal. Genieten hé, Annemarie

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 9385

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 15 Maart 2015

Australië

Landen bezocht: