Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Casper Slot - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Casper Slot - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

11 September 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Het klinkt misschien raar maar door de drukte was ik nog niet toegekomen om dit verhaal te posten, vandaar de vertraging;)

Dag 1.
Op 31 augustus om kwart 5 ’s ochtends landde ik in Hong Kong. De vlucht was prima, ik had eigenlijk een stoel in het midden omdat ik laat was met inchecken, maar gelukkig kon ik wisselen met de vrouw naast mij zodat ik naast het raam zat. Op Hong kong aangekomen nam ik de airport express naar Kowloon station (dichtbij mijn hotel), prachtig om te zien hoe goed dat hier is geregeld en hoe simpel het ov kan zijn voor mij als toerist. Vanaf Kowloon had ik het naïeve plan om naar mijn hotel te lopen (al een beetje geld besparen;), maar door de vochtige hitte, de te zware backpacken, slechte GPS verbinding en weinig slaap had ik het al na 5 min gehad en pakte ik de taxi voor omgerekend€3,3 euro. Mijn hotel lag aan Nathan Road, dit is volgens mij de 1 van de langste straten in Hong kong. Dit is gelegen in Kowloon dat ligt boven Hong Kong island. Met de star ferry ben je voor 25 eurocent in 5 min het water over naar Hong Kong island, wat ideaal was voor een beetje verkoeling. Zoals ik al op internet zag, had ik een hele ruime kamer van ongeveer 1 bij 3,5 meter, maar bijzonder genoeg was alles was aanwezig. Overdag had ik lekker door de stad gewandeld, langs de kade met de handafdrukken van bekende acteurs en de mooi skyline van Hong Kong island, de dure winkelstraat in Kowloon en de foodmarktjes. Daarna was ik met de ferry naar Hong Kong island gegaan en door het centrum gelopen. Op de terugweg naar het hotel begon het schemer te worden. Op een tarras tussen de 2 IFC towers had ik een lekker biertje besteld met mooi uitzicht over de skyline van Kowloon, een vroege maar goede afsluiter voor een leuke eerste dag Hong Kong.

Dag 2.
Eerst had ik lekker uitgeslapen en aan het einde van de ochtend ging ik met de metro naar het bergpad met 10.000 bouddha's. De heenreis duurde iets langer dan verwacht. Ik ging naar het verkeerde metrostation, namelijk; Sha Tin Wal ipv Sha Tin maar na wat mensen het gevraagd te hebben en 20 minuten lopen, kwam ik aan bij het goede station. Toen pas kwam ik er achter dat ik bij de verkeerde was uitgestapt.. (Gelukkig was het niet zonnig en geen 33 graden met een luchtvochtigheid van 99% ofzo:)) Vervolgens het pad met aan weerszijden de boeddha’s naar boven gelopen, wat erg mooi was. Boven werd je beloond met een tempel vol met duizende boeddha’s en een mooi uitzicht over Sha Tin. Terug aangekomen bij het hotel nam ik de de Star ferry en daarna de bus naar Victoria Peak (boven op de berg). Ik wilde eigenlijk met de bekende trein omhoog, maar helaas was deze in onderhoud. Boven op de top was een prachtig uitzicht over de stad dat inmiddels door alle lichtjes extra tot leven was gekomen.

Dag 3.
Ondanks de slechte weersvoorspelling had ik de afgelopen 2 dagen geluk met het droge weer. Helaas regende het vandaag toch echt. ‘S ochtends checkte ik uit bij het hotel en ging ik naar Kowloon station, hier heb je een “In-town check-in” service waar je op de dag van vertrek, je ruimbagage kan inchecken. Dit is ideaal omdat je de hele dag (incl op de luchthaven) geen omkijken meer hebt naar de bagage, voor mij helemaal handig omdat ik pas half 11 ‘s avonds naar Sydney vloog. ‘S middags ben ik naar Mong Kok gegaan, een gebied in Hong Kong met heel veel winkels en een hele lange straat met aan weerskanten marktkraampjes. Hier heb ik bij elk kraampje geschuild voor de regen en een paar leuke cadeautjes gekocht voor Vince en Kim Scheppingen (familie van mijn oom, Gerard van scheppingen) waar ik in Sydney de eerste 2 weken mag verblijven! Hierna ben ik weer met dezelfde Airport Express naar het vliegveld gegaan. Op Hong Kong airport aangekomen hoefde ik enkel door de douane. Achter de douane had ik een lekkere curry op, daarna zag ik dat ik een 1,5 uur langer mocht wachten tot vertrek, doordat het vliegtuig vertraagd was. Gelukkig was er goede wifi, dus het wachten was niet erg vervelend:)

Het Sydney verhaal post ik a.s. dinsdag!

Groetjesss uit Sydney:)

P.s. foto's uploaden lukt niet dus die volgen nog.

  • 11 September 2015 - 18:57

    Olaf:

    He Cap. Al wat verhalen gehoord, maar dit is wel erg leuk om te lezen hoor! Ga zo door!

  • 11 September 2015 - 20:29

    Thea:

    Hey lieve Cas wat leuk je blog geopend!
    We hebben regelmatig contact maar zo reizen we een beetje met je mee.
    Nu al leuk je verhaal. Liefs

  • 14 September 2015 - 13:02

    Wesley:

    Cool cap!!

  • 20 September 2015 - 23:19

    Anita De Zwart:

    Ha Casper,
    Wat gaaf om te lezen hoe je het hebt. Hong Kong lijkt me heel mooi. Verstandige beslissing geweest om een taxi te nemen, helemaal als je dan merkt dat de taxi helemaal niet duur was. Ik hoop dat je een kamer met airco hebt gehad. Het verslag van Sydney eas ook leuk, wat heb je in zo een korte tijd al veel gezien!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag, echt heel leuk dat je dat doet, zo hebben wij ook een beetje vakantie.
    Veel liefs, Anita

Tags: Hong Kong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9398

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 15 Maart 2015

Australië

Landen bezocht: