De decembermaand - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu De decembermaand - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu

De decembermaand

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

06 Januari 2016 | Australië, Noosa Heads

Happy new year iedereen!

De decembermaand is alweer voorbij, het was een aparte, maar leuke maand. De eerste 2 weken werkte ik nog in het hostel in Agnes Water, wat erg leuk was. We hadden een leuke groep met staff, dus dat zorgde voor een gezellige avonden. Regelmatig speelden we kaartspellen, zo ook poker of we maakten een kampvuur op het strand. Bob en ik hadden nog scooteroo gedaan dit is onderdeel van het hostel. Je rijd met een groep ongeveer 1,5 uur rond op kleine motors in de omgeving van Agnes Water. Dit was erg leuk omdat het nog redelijk hard gaat met 80 km/u, je ziet kangoroos en de mooie omgeving! De andere dag wilde ik gaan fietsen, om nog meer van de omgeving te zien. Ik zag een fiets bij het hostel die ik kon lenen. Na redelijk wat WD40 op de ketting en de assen te hebben gespoten, liep de fiets goed genoeg om er een stuk op te gaan fietsen. Ik fietste naar 1770, dit is een plaats boven Agnes Water waar je een mooi uitzicht hebt op de kustlijn en de oceaan. Daarna fietste ik naar wat mooie en rustige baaien in Agnes Water. Na 3 weken Agnes Water werd het tijd voor een volgende plek, namelijk; Rainbow Beach, dit is een opstappunt naar Fraser Island. Ik had deze trip al in Cairns geboekt en in Agnes Water had ik voor de 18e gereserveerd. De 17e kwam ik aan in het hostel dat bij de tour hoorde, hier hadden we die middag een safety briefing en werd een groep van 32 man ingedeeld in 4 groepen, elke groep had een eigen terreinwagen (landcruiser). ik had een gezellig groep met een Belg, een Duitser en de rest Engelsen. De volgende ochtend reden we om 8 uur naar de Ferry. Dit was vanaf het hostek een korte rit, dus om 9 uur ‘s ochtends waren we al op het strand van Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld met tropisch regenwoud, meren en zandduinen. Er zijn geen verharde wegen op het eiland, het strand dient als snelweg voor de terreinwagens en landingsbaan voor vliegtuigen. We reden eerst een lang stuk over het strand richting het midden van het langgestrekte eiland. Hier bezochten we een prachtig blauw meer met wit zand genaamd; Lake Mckenzie. Hierna hadden we een lekkere lunch en reden we mee naar het noorden richting ons kamp waar de tenten etc. stonden. Na het uitladen van de spullen, gingen we dicht bij onze kamp zandboarden. Dit is met een soort snowboard van een zandheuvel. Om naar beneden te komen moet je vooral niet op je techniek letten, omdat het totaal anders is dan snowboarden, maar het was leuk om het een keer gedaan te hebben. Die avond was het erg gezellig, we deden wat drankspellen met de groep. De wekker ging de volgende ochtend weer vroeg. Ik wisselde van auto omdat een Engels stel van een andere auto het gezellig had met de andere engels en de Belg en ik gingen meer om met de mensen van die andere auto, waaronder 2 meisjes uit Nederland waar wij meer mee optrokken. In deze auto waren de Belg en ik de enige die konden rijden omdat de meeste wat jonger waren en je minimaal 21 moet zijn en minimaal 2 jaar je rijbewijs moet hebben om te kunnen rijden. Dus dat was beter voor ons, omdat het rijden ontzettend leuk was. We bezochten die dag eerst Indian Head, dit een hoge rots die het strand onderbreekt. Hier heb je prachtig uitzicht aan weerskanten over het eindeloze strand. Hierna reden we naar de champagne pools, dit een natuurlijke pool en wanneer de oceaan ruiger is, wat bij ons het geval was, komt er telkens een golf met bubbels (champagne) in de pool. De meeste mensen kwamen eruit met allerlei krassen op hun lichaam van de scherpe rotsen, zo ook ik, maar het was fun! Hierna reden we naar naar ons kamp voor een lunch. In de middag reed ik. We stopten bij een groot scheepswrak, die in 1935 op het strand van Fraser aanspoelde. Hierna stopten we bij een vliegtuigje op het strand waarmee je voor een leuk bedrag mee kon om Fraser eiland van boven te zien. Dit had ik gedaan met wat andere mensen. Het was erg mooi en indrukwekkend om Fraser met veel meren, regenwoud en zandvlaktes vanuit een vliegtuigje te bewonderen. Het opstijgen en landen op het strand was ook een leuke ervaring! Volgende stop was een meer. Dit was totaal anders dan Lake Mckenzie, het zand en water was geel. Het water had deze kleur door de teetree olie die de bomen om het meer afgeven. ‘S avonds bij het kamp hadden we weer een gezellige avond. ‘S morgens pakten we onze spullen en reden we naar lake Wabby, onderweg zagen we nog wat dingo’s (wilde honden) op het strand lopen. Het was vanaf het strand een half uur lopen naar het meer. Dit was zeker het lopen waard, het meer was gelegen bij een grote zandvlakte. We hadden het warm, dus een duik in het water was heerlijk. In het meer zitten veel visjes die je dode huidcellen eten, dus als je stil zat voelde je dat.. In de middag reden we terug naar de ferry en om 4 uur waren we weer terug in Rainbow Beach, waar ik nog 1 nachtje in hetzelfde hostel verbleef. Volgende bestemming was Noosa, dat bekend staat als dure holiday spot. Hier kon ik verblijven bij Yanni en Peter van Zijl. Ik had contact met hun via mijn oom; Peter. Bij die familie Mocht ik een aantal dagen verblijven. Het was een erg fijn verblijf, in totaal was ik hier 6 dagen. De eerste dag deden we een mooie wandeling door het national park dat aan hun achtertuin grenst. De route loopt door het bos en langs de prachtige kustlijn van Noosa. De dagen daarna ging regelmatig naar het strand, wat leuk was omdat ik een surfboard van hun mocht lenen om een beetje te oefenen. Heel aardig, ik kreeg de uitnodiging van vrienden van Peter en Yanni waar zij kerst gingen vieren, om daar ook kerst te vieren, hier zei ik natuurlijk geen nee op. Het was een erg leuke Australische kerst met erg aardige mensen. Totaal anders natuurlijk met een kerstmaal buiten op een veranda met zeezicht en kerstdag op het strand, maar zeker leuk. De laatste avond gingen we naar een mooi uitzichtpunt met een prachtig uitzicht over Noosa en omgeving en zagen we de zonsondergang bij de Noosa River. Op de 27ste pakte ik de bus naar Brisbane, hier was ik 2 dagen. Eerste dag deed ik een wandeling door de stad en met wat nederlandse mensen van mijn hostelkamer gingen we naar het casino en daarna uit. Voor mij was het een gratis avondje, omdat ik 80 dollar in het casino won:). De volgende dag ging ik naar Mount Coot-Tha met mooi uitzicht over de stad en omgeving. ‘S middags had ik lekker aan het lagoon gelegen. ‘S avonds ging ik vroeg naar bed, omdat ik half 5 op moest om naar het vliegveld te gaan. Op naar Sydney voor oud en nieuw! In Sydney kwamen Vince en Kim mij ophalen van het vliegveld, wat super aardig was natuurlijk. Ik kon bij hun verblijven. Oudjaarsavond had ik afgesproken met wat Engelsen die ik had ontmoet in het hostel in Agnes Water. We hadden afgesproken in Birch Grove park, dit is een park aan de minder drukke zijde van de Harbour Bridge met mooi uitzicht op het vuurwerk en de brug. Het grote voordeel was dat dat het minder massaal was en dat je eigen eten en drinken kon meenemen. We zaten hier de hele middag wat achteraf niet persee had gehoeven om mooi uitzicht te hebben, maar het was erg gezellig. De groep werd steeds groter, omdat er meer mensen aansloten. Om 9 uur was er familievuurwerk wat al erg mooi was en om 12 uur ging het natuurlijk los met het vuurwerk. We hadden Prachtig uitzicht op het vuurwerk op de brug. Na 12 uur deden we nog wat drankjes in het park en later gingen we met de bus naar het centrum. Hier was het eigenlijk een chaos en in alle cafés waren er privéfeestje, dus besloten we naar iemands appartement te gaan. Hier deden we een drankje en gelukkig kon ik hier slapen, zodat ik niet nog 1,5 uur met het ov naar Greenacre hoefde te gaan. De avonden daarna sprak ik af met wat mensen die ik had ontmoet op Fraser Island en waar ik nog contact mee had. We gingen naar een afterparty van een nieuwjaarsduik waar alleen maar nederlanders waren, wat opzig wel grappig was, maar ook weer fijn om daar weg te gaan omdat de muziek super slecht was. Een andere avond gingen we naar de Sash, dit is een club in Darling Harbour waar de muziek erg goed was! Gisteren had ik afgesproken met Bob en zijn vriendin, zij waren net in Sydney aangekomen. We hadden samen wat gegeten en een drankje gedaan in de Shangria hotel, waar je op de 36ste verdieping een bar hebt met mooi uitzicht over de haven. De laatste dagen is het helaas slecht weer hier, eigenlijk overal aan de oostkust met overstromingen in sommige steden, maar het is prima weer om; foto’s uit te zoeken, blog te schrijven en naar de kapper te gaan. Morgen ga samen met Bob terugrijden naar Brisbane. Hoogstwaarschijnlijk gaan we daar werken. Via mensen waar ik met de familie in Noosa kerst heb gevierd, heb ik contact met een man in Brisbane, die voor mij en Bob waarschijnlijk een baantje kan regelen. Dus we zullen zien!

P.S. bedankt voor jullie reacties;)

• 06 Januari 2016 - 21:00

Anita:

Leuk om weer over jouw avontuur te lezen. Ik wou dat ik jong was!
    Heel, heel, heel veel plezie rverder Casper

• 06 Januari 2016 - 21:47

Eveline:

Hee Cas!

Wat een gaaf verhaal weer! Je kerstverhaal komt me heel erg bekend voor, wij hebben daar ook de zonsondergang bekeken tijdens kerst vorig jaar, haha! Heel veel plezier weer met je volgende avonturen! En succes met werken in Brizzie! X

• 08 Januari 2016 - 12:30

Annemarie:

Hallo Casper, weer een mooi verslag en wat leuk al die mensen die je ontmoet.
    Met kerst eten buiten op de veranda is ook wel heel apart.
    Casper, geniet er nog even van. Ik ga zo lunchen met je moeder en Anke.
    Xx

• 16 Januari 2016 - 22:05

Olaf:

Lekkerrr Cappie! Nu met Bob op een farm ter grootte van de Ronde Venen voor 1,5 maand werken! Succes, ook benieuwd naar je verhalen daar. Haha, jouw CV komt straks vol te staan :D!