Het laatste maandje downunder - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu Het laatste maandje downunder - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Casper Slot - WaarBenJij.nu

Het laatste maandje downunder

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

26 Juli 2016 | Australië, Melbourne

Nadat Robbert vertrok richting Nederland had ik nog een klein maandje over in Australie. Ik had eigenlijk niet echt een plan hoe ik de rest van mijn tijd hier zou besteden. Wel wist ik dat ik graag wat langer in Melbourne zou willen blijven. Als ik van iedereen mocht geloven zou het een erg leuke stad zijn. Ik had contact met een stel dat ik in Byron had ontmoet en zij waren ook in Melbourne met hun auto. Ik trefte hun in de stad en vanaf dat moment hebben we een week een beetje samen doorgebracht in en rond de stad. Zij sliepen ook in hun auto, dus we sliepen vaak op dezelfde spot buiten het stadscentrum bij een recreatie park. In de shopping mall wist ik waar de warme douches waren, dus overdag gingen we vaak daar douchen. We bezochten samen veel dingen in de stad en dedensamen vaak een drankje ergens in de stad. Melbourne staat bekend om de vele leuke restauranten en barretjes. Na wat langer in de city te zijn, kun je beter de leukere plekken vinden. We waren ook nog een keer naar de Great Ocean Road en de Grampians National Park geweest. Het was mooi om de GOR nog eens te zien en de Grampians was ook echt een prachtige plek in de bergen. Bij veel uitzichtpunten had je 180 graden uitzicht waar je erg ver kon kijken. Terug in Melbourne verkochten zij hun auto, omdat zij australie gingen verlaten. Ik was ondertussen ook bezig om mijn auto te verkopen. Ik had mijn auto schoongemaakt en foto’s genomen. Mijn auto had ik op Gumtree (marktplaats) en op verschillende facebook groepen gezet. Daarnaast had ik wat flyers opgehangen in hostels. Na een week geen enkele serieuze reactie te hebben ontvangen, begon ik toch te twijfelen over de prijs. Gelukkig kreeg ik toen net een reactie van een duitse backpacker die graag een testritje wilde maken. Zij heeft de dag erna mijn auto gekocht. Ik kreeg gelukkig hetzelfde geld voor mijn auto terug als ik ervoor had betaald. Ondanks dat ik weer dakloos was, was dit een opluchting! Ik had toen nog een klein weekje in Melbourne voordat ik weer naar Sydney wilde omdat vanaf daar mijn vlucht naar NL gaat. Ik verbleef in een super gezellige hostel in Fitzroy. Fitzroy is een erg leuke/ hippe buurt in Melbourne. Het staat bekend om de vele leuke winkels, barretjes en nachtclubs. Op straat zie je vooral echte hipsters en andere alternatieve mensen. De laatste week in Melbourne heb ik aardig wat nieuwe kleding gekocht. Na bijne 11 maanden geen nieuwe kleding te hebben gekocht mocht het ook wel weer. Tot een zekere hoogte is het hip om gaten in je spijkerbroek te hebben (vooral in Fitzroy), maar mijn broek met gaten leek meer op een broek van iemand die geen nieuwe broek kan veroorloven. Ik was natuurlijk niet zo’n iemand, ik had net mijn auto verkocht! Ik voelde mij weer rijk, haha. In het hostel was het erg gezellig, vaak keken we ’s avonds een film of we gingen een biertje doen in een bar. Ik had ondertussen een lift kunnen regelen naar Sydney. Afgelopen vrijdag kon ik met iemand mee rijden. We zaten met z’n 4en in de auto dus de benzine konden we door 4en splitten was het lekker goedkoop maakten. We verbleven in Canberra voor de nacht en de volgende ochtend reden we door naar Sydney, waar ik ’s middags werd gedropd bij het huis van Vince en Kim. De afgelopen dagen heb ik rustig wat foto’s uitgezocht, blog geschreven. Gisteren was ik de stad nog even in geweest voor de laatste keer. Vandaag heb ik mijn bankrekening opgezegd. Dus ik ben ready om naar huis te gaan!

Ik zat vanmiddag bij de bank om mijn bankrekening op te zeggen. ik zat op precies dezelfde plek als 10,5 maand geleden wanneer ik een bankaccount opende. Dat moment zit nog zo vers in mijn geheugen dat het bijn ongelooflijk is dat ik al bijna 11 maanden van huis ben. Normaal thuis gaat de tijd snel, maar hier in Australie is de tijd echt voorbij gevlogen. Natuurlijk als ik terugkijk en bedenk hoeveel mooie avonturen ik hier heb beleefd, voelt het dat ik hier langer ben dan een paar maandjes. Het is voor mij een ontzettend groots avontuur geweest die ik met de ervaring van nu nooit gemist zou willen hebben. Tijdens mijn reis heb ik ook mooie mensen leren kennen zowel veel locals als mede backpackers. Ik had voordat naar Australie ging niet durven dromen dat ik zoveel mooie dingen zou gaan beleven. Ik kan zeggen dat dit grote avontuur mij op vele vlakken zeer heeft verrijkt. Het voelt nu ook echt goed om naar huis te gaan om mijn mams en broer, familie en vrienden weer te zien. Hoe dichterbij het komt moment komt om naar huis te gaan, hoe meer ik ernaar uit kijk. Lekker om de winter hier achter te laten en nog van de zomer in Nederland te kunnen genieten! Volgens mij is nu de perfecte tijd om naar huis te gaan!

• 27 Juli 2016 - 21:43

Anita:

Wat heerlijk dat je weer naar huis komt! Prachtige reisverslagen heb je geschreven, het was een feestje steeds om het te lezen. Welkom thuis jongen!

• 13 Augustus 2016 - 01:35

Annemarie:

Fijn dat je weer thuis bent Casper. Dank je wel voor je verslagen. Ik heb er van genoten.